måndag 5 juli 2010

Klockan är snart midnatt och man hör hur det små pratas i ledarrummet, vad skall vi göra imorgon? funkar den leken? den aktiviteten ? när skall vi sova ute ? är frågor bubblar i ledarrummet. Som lägeransvarig pendlar jag mellan att gå och säga att de måste sova för att orka och att låta dem fortsätta surra fram till småtimmarna.
Konfirmanderna sover på dina rum hoppas jag, ibland kan jag höra någon skratta tïll. Jag kan tänka mig hur det pratas om hur man skall lura ledarna så man kan ut och springa på natten på bästa sett.
Vi har haft en underbar första dag med lite namnlekar och simprov, alla klarade simtestet som väntat, skönt eftersom då kan vi ut och segla imorgon som planerat.
Nä nu behöver även gamla ledare sova för att orka med 3 veckors läger.

1 kommentar:

  1. Det låter som att ni har det bra!
    Varma hälsningar

    Åse o Bengt

    SvaraRadera